«Срібло» і «бронза» на перших ISF World Esports School Championship

0
515

15–18 листопада школярі з Китайського Тайбею, Грузії, Німеччини, Польщі й України змагалися в перших міжнародних спортивно-масових шкільних змаганнях з електронних дисциплін ISF World Esports School Championship. Вік учасників становив 14–19 років. Змагання проводилися з двох дисциплін Dota 2 і League of Legends і доповнювались руховими активностями (руханки перед змаганнями, аерохокей, екскурсії, лазертаг, скеледром, пейнтбол тощо). Саме в поєднанні кіберспорту і рухової активності полягала унікальність заходу.  Організатор заходу виступила Міжнародна федерація учнівського спорту. Локальний організатор – Міністерство освіти і науки України, Українська федерація учнівського спорту, Українська федерація електронного спорту.

Змагання проходили протягом двох днів. У суботу відбувся груповий етап. Команди у форматі bo1 за коловою системою визначали 4 колективи, які вже у неділю продовжуватимуть боротьбу за головні призи турніру.

Але на початку віртуальних баталій, усі спортсмени виконали енергійну руханку, адже основною ідеєю змагань було – поєднання сучасних світових тенденцій у спорті з традиційними фізичними активностями.

– Сучасний спорт з кожним роком поповнюється все новими і новими видами. Кіберспорт дуже стрімко увірвався у життя людей усієї планети і зараз є дуже популярним, а особливо серед молоді. Разом з тим, ми дуже хотіли, щоб учасники цих змагань, крім свого основного напряму, також могли долучитися до фізичних активностей. Тому кожен день ми розпочинаємо з загальнокомандної руханки. Крім того, на хлопців та дівчат чекає дуже насичена програма. Ми розпочнемо з цікавих екскурсій містом, а продовжимо активним відпочинком, де за програмою заплановані скеледром, пейнтбол та змагання з лазертагу, – зазначив голова Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України Вадим Стеценко.

Першими, на умовні “поля битв” вийшли дотери. Попри ранок, хлопці довго не розкачувалися, а відразу вразили присутніх глядачів безкомпромісними іграми. У підсумку до фіналу вийшли команда “Gldani Squad” з Грузії та український квінтет “Phantom Troup”.

Далі настала черга гравців у League of Legends. Тут було сім команд і георгафія колективів дійсно вражала – адже змагання зібрали школярів з України, Грузії, Польщі, Китайського Тайбею та Німеччини. Після досить тривалого змагального дня, вже пізно ввечері стали відомі учасники, так званого, малого фіналу за 3-4 місця – це були GGL1 (Німечина) та “Cyber Legion Jr.” (Грузія), а у Гранд фінал потрапили представники Китайського Тайбею “TPE TONG TEX” та ще один колетив з Німеччини “LGG Darmstadt”.

Неділя розпочалася просто фантастичною церемонією відкриття. Спочатку барабанщики у футуристичних костюмах під сучасні запальні мікси “розворушили” присутню аудиторію, а потім традиційна для змагань руханка остаточно зарядила енергією, як учасників так і вболівальників. Тож усі з нетерпінням чекали на вирішальні ігри. Як і напередодні програму змагань відкривало протистояння у дисципліні Dota 2 між командами “Gldani Squad” (Грузії) та “Phantom Troup” (Україна). І на першій карті, і на другій початок ігор був цілком і повністю за нашими хлопцями, але у школярів з Грузії був свій план і вони його спокійно дотримувались – перечікували стартову активність з боку українців, спочатку вирівнювали гру, а потім використовуючи силу своїх героїв завершували поєдинки на свою користь.  У підсумку 2:0 на користь “Gldani Squad” і перший кубок переможців ISF World Esports School Champions відправиться у Грузію.

Уже після ігор капітан української команди Олег розповість нам про враження від змагань

  • Для мене це не перший LAN-турнір, тому є з чим порівнювати. Дуже сподобалась організація і взагалі масштаб. Позмагатися з однолітками з Китаю, Німеччини, Польщі було класно. Шкода, що не вдалося виграти. На першій карті супротивники взяли дуже “товстих” героїв і на важко було їх вбивати. Єдиний шанс для нас – це швидко закінчити гру, бо на ранніх стадіях ми були значно сильніші. А ось на другій карті у нас справи були ще кращі, але ми невгледіли лише за одним героєм і дали йому набрати силу. Загалом, він, якщо можна так сказати, лише один і переміг. Тим не менш, особисто я отримав масу задоволенн від усього, що тут відбувалося, тому хотів би подякувати за запрошення, – сказав лідер і капітан команди з України.

Після визначення переможців у Dota 2 відбулась невеличка пауза, яку заповнили фантастичним показом косплеїв улюблених героїв комп’ютерних ігор. Від Dota 2 тут були Антимаг і Джагернаут, а від League of Legends – Володимир та Еш. Образи косплеєрів настільки сподобались, як гладачам, так і самим учасникам, що фотосесія з ними суттєво продовжила заплановану перерву. Тим не менш, змагання потрібно було продовжувати і настала черга малого фіналу. Варто зазначити, що за регламентом обидві команди, які потрапили у цю стадію змагань здобували бронзові нагороди, але хлопці з GGL1 (Німечина) та “Cyber Legion Jr.” (Грузія) не хотіли втрачати можливості черговий раз позмагатися і видали нейморвіний матч. Де переможцем стали німецькі школярі.

А вже за кілька миттєвостей на сцену готувалися вийти їх співвітчизники з команди “LGG Darmstadt”, на яких чекало важке протистояння проти школярів з Китайського Тайбею “TPE TONG TEX”. Важке, тому що представників Китаю вже у перший день змагань усі учасники називали головними фаворитами на перемогу. Загалом, вони не помилилися. Гравці “TPE TONG TEX” виглядали дуже потужно. Якщо у першій грі німцям вдавалося тримати інтригу до останнього, то у другій – китайці виглядали просто непереможно. Цікава була й реакція гравців “LGG Darmstadt”, які попри нищівну поразку з посмішками аплодували своїм опонентам, віддаючи належне переможцям. А згодом, під час рукостискань капітан команди коротко прокоментує: “Ви були неначе вантажівка”. Тож 2:0 і у дисципліні League of Legends перемагають “TPE TONG TEX”. Таким цікавими видалися перші змагання з ISF World Esports School Championship, які змогли продемонструвати, що кіберспорт – це не просто сидіння за компютером, а справжнє видовище!

– Ми не могли пройти осторонь такого явища, як кіберспорт, адже він охоплює 400 мільйонну аудиторію по всьому світу. Спорт змінюється і турніри з компютерних ігор можуть на рівні конкурувати зі змаганнями зі звичних видів спорту. Сьогоднішній захід – це важливий крок для розвитку кіберспорту в Україні. Нам хотілося перенести подібні змагання з площини локальних чемпіонатів у загальнодержавну та міжнародну. Показати, що кіберспорт – вимагає від людини певних навичок і посилених тренувань, що він може приносити й певні матеріальні цінності, а чому ні? Погляньте на організації, які працюють у цій сфері! Як правило, це заможні гіганти, які можуть дозволити собі призові за змагання у кілька мільйонів долларів. Тож, кіберспорт вже не просто іграшки, а цікаве і цілком прибуткова діяльність, – підсумував президент Української федерації учнівського спорту Роман Греба.

Прес-служба УФУС

Коментарі

коментарі